Wyburzenie dworca Częstochowa Osobowa

Z wielkim niesmakiem przyjęliśmy wiadomości o rozpoczęciu wyburzenia budynku dworca Częstochowa Osobowa po „miejskiej” stronie.
Podobnie decyzja o przesunięciu parowozu TKt48 w kąt.
Zabytkowy parowóz ustawiony przy budynku dworca i utrzymywany we w miarę dobrym stanie wizualnym wyłącznie dzięki pasjonatom, osobom i firmom prywatnym bez jakiegokolwiek zainteresowania ze strony PKP niestety niszczeje i będzie niszczał jeszcze szybciej po pozbawieniu go osłony przed deszczem i słońcem, która dawała konstrukcja budynku dworca.
No ale znając podejście PKP do obiektów zabytkowych, nie mamy się co dziwić.
Przez lata stan obu zabytkowych parowozów (TKt48 i Ol49 przy lokomotywowni) ulega sukcesywnemu pogorszeniu przy kompletnie biernej postawie ich właściciela czyli PKP.
Nam jedynie łaskawie pozwolono się nimi „opiekować” i wykorzystywać je dla opowiadania o historii polskiej kolei zainteresowanym osobom odwiedzającym.
Odświeżenie wyglądu obu parowozów kilka lat temu było możliwe wyłącznie dzięki znalezieniu sponsorów (jeszcze raz podziękowania dla firmy RanAl za materiały malarskie) i pomocy udzielonej przez szefowstwo i pracowników lokomotywowni w Częstochowie.
PKP jak zwykle podchodzi do sprawy na zasadzie „niech zgniją i zardzewieją, jak już zostaną z nich resztki to się je uprzątnie i problem z głowy”.
Zamiast (co było rozważane) przenieść TeKatkę na modernizowany Plac Rady Europy, odnowić ją, przygotować podesty umożliwiające jej oglądanie z bliska, oświetlić, usuwa się ją do kąta w miejsce które będzie trudno dostępne i skazuje się kolejny zabytek na powolną śmierć.
Podobnie czyni się z jedyną pozostałością dworca Kolei Warszawsko Wiedeńskiej czyli dogorywającym przy I peronie budynkiem dawnej toalety dworcowej….
Z planów budowy nowego dworca usunięto remont budyneczku. Nie zdziwi jeśli podczas budowy zostanie zniszczon
y i usunięty…

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.